Kata Kusyi Hirdan 12
Kusyi Hirdan PDF Cetak E-mail

KATA KUSYI HIRDAN

Terima kasih orang di sana...

 

Assalamualaikum

Sekadar cerita...

Baik kah saya? Sangat baik?

Tidak pun... Saya manusia biasa sahaja. Yang jelasnya banyak kekurangan, banyak kesilapan. Hanya kerana saya ada Superfrends, sebuah kumpulan amal kecil, ia tidak bermakna saya sudah jadi malaikat.

Cuma satu je. Kami mahu jadi baik dan membuat perkara baik. Ia bukan senang. Dugaan besar, cabaran melintang. Tapi itulah usaha kami. Memikirkan dosa dan kesilapan yang banyak, rasa tak terkontra dengan beberapa amal kecil yang saya dan Superfrends lakukan.

Tiba-tiba diherdik pula.

Rasa kecil dan terduduk. Dan saya menangis. Beginilah apabila kita dicap baik. Orang menyangka, apa saja yang dihumban atau dicampak ke kepala kita, kita harus terima dengan senyum dan syukur yang tak berbelah bahagi.

Ya, saya bersyukur kerana insiden itu, saya dapat mengingatkan diri. Betapa kecilnya diri kita. Betapa banyaknya kekurangan dan betapa kita tak sehebat mana.

Terima kasih pada manusia yang melemparkan kata-kata bahawa, sebagai orang yang melakukan charity, kami tidak boleh marah walau dikantoi mereka. Terima kasih kerana mengingatkan kami perlu senyum dan terima janji palsu mereka. Terima kasih atas pelajaran yang sangat berharga itu.

Kami berdoa semoga kedua-dua insan ini mendapat rezeki yang melimpah ruah dan dirahmati Allah.

Jumpa lagi.

 

Alamat email ini dilindungi dari Spambot. Perlukan JavaScript untuk melihatnya

 

.

.

Add comment


Security code
Refresh

Novel Kusyi Hirdan Terkini

Tarikh Hari Ini

Hadis Hari Ini

Dari Abu Hurairah r.a katanya: ”Apabila roh orang-orang mukmin keluar dari tubuhnya dua orang malaikat menyambutnya dan menaikkannya ke langit.” Kata Hammad : ”Kerana baunya harum seperti kasturi.” Kata penduduk langit, “Roh yang baik datang dari bumi. Sallallahu ‘alaika (semoga Allah melimpahkan kebahagiaan kepadamu) dan kepada tubuh tempat engkau bersemayam. ”Lalu roh itu dibawa ke hadapan Tuhannya Azza wa Jalla. Kemudian Allah berfirman: ”Bawalah dia ke Sidratul Muntaha dan biarkan di sana hingga hari kiamat.” Kata Abu Hurairah selanjutnya: ”Apabila roh orang-orang kafir keluar dari tubuhnya – kata Hammad, berbau busuk dan mendapat makian, maka berkata penduduk langit, ”Roh jahat datang dari bumi.” Lalu diperintahkan, bawalah dia ke penjara dan biarkan di sana hingga hari kiamat.”

Statistik Pengunjung

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterHari ini99
mod_vvisit_counterSemalam150
mod_vvisit_counterMinggu ini1570
mod_vvisit_counterMinggu lepas1510
mod_vvisit_counterBulan ini7167
mod_vvisit_counterBulan Lepas7882
mod_vvisit_counterKeseluruhan689613

We have: 1 guests, 1 members online
Your IP: 54.198.104.234
 , 
Today: Jul 28, 2017

Masa Itu Emas..