KATA KUSYI HIRDAN 20
Kusyi Hirdan PDF Cetak E-mail

KATA KUSYI HIRDAN


Biar sajalah...

 

Assalamualaikum

Sekadar cerita...

 

Dia ni bersahabat lama dengan saya. Atau... Mungkin saya yang menganggapnya seperti sahabat. Dari zaman bujangnya, sampai berumah tangga. Dari zaman saya di Berita Publishing lagi... Keluarga saya kenal dia. Kami pun dah saling kunjung mengunjungi ke kampung masing-masing.

Saya berani mengatakan, saya faham hati budinya. Faham perjuangannya. Apa sahaja yang dia perjuangkan, saya tak pernah lupa menyokong. Kalau tak sokong, saya akan rasa bersalah. Maklum saya anggap dia sahabat. Samalah dengan Zul, pun menganggapnya seperti sahabat.

Mana tahu, sahabat yang kita sangka turut mengenali hati budi kita berpaling tadah dan menjadi musuh.

Saya tak kuasa menyiasat atau mencari punca. Versi yang pelbagai datang dan pergi. Biarlah.

Bagi saya, pilihan persahabatan bukan atas paksaan. Kalau dia merasakan dia di pihak benar, maka sayalah di pihak yang bersalah. Biar sajalah... Tak guna berbalas-balas. Saya malas. Lagi pun saya bukan manusia sempurna pun. Banyak kurang, banyak silap, banyak dosa.

Biar sajalah...

Saya move on. Dia move on.

 

Jumpa lagi. Maaf zahir batin pada semua pembaca budiman. Allah tempat mengadu yang paling sempurna.

 

Alamat email ini dilindungi dari Spambot. Perlukan JavaScript untuk melihatnya

.

.


Add comment


Security code
Refresh

Novel Kusyi Hirdan Terkini

Tarikh Hari Ini

Hadis Hari Ini

Dari Abdullah, katanya: ”Bersabda Rasulullah s.a.w. kepada kami: ”Tidakkah kamu gembira bahawa seperempat dari penghuni syurga itu dari kamu?” Kata Abdullah kami pun segera mohon ditambah. Kemudian berkata pula beliau: ”Tidakkah kamu gembira bahawa sepertiga penghuni syurga itu dari kamu?” kata Abdullah, kami pun mohon diperbanyakkan lagi. Akhirnya Rasulullah s.a.w. berkata: ”Sesungguhnya saya mengharap bahawa seperdua) dari penghuni syurga itu dari kamu. Dan ketahuilah! Bahawa bandingan jumlah kaum Muslimin dengan kaum kafir itu, laksana sehelai bulu putih ditubuh sapi hitam atau sehelai bulu hitam di tubuh sapi putih.”

Statistik Pengunjung

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterHari ini116
mod_vvisit_counterSemalam229
mod_vvisit_counterMinggu ini957
mod_vvisit_counterMinggu lepas3290
mod_vvisit_counterBulan ini7099
mod_vvisit_counterBulan Lepas12245
mod_vvisit_counterKeseluruhan720269

We have: 57 guests online
Your IP: 54.167.250.64
 , 
Today: Okt 17, 2017

Masa Itu Emas..