Harumnya Norjannah
Kusyi Hirdan PDF Cetak E-mail

Kekalkah iman Puvaness dalam mengharungi cabaran dari orang terdekatnya?Hati ibu yang paling dijaganya tetapi dia sudah tekad berhijrah segala-galanya.Pertolongan sahabat lama membuah kembali putik minatnya. Namun cabaran untuk memeluk agama suci bukan kecil-kecilan.

Puvanes sudah lama mengenali Islam tetapi hajatnya tertangguh kerana berkahwin aturan keluarga. Nasib malang menimpanya membuatkan dia menjadi janda anak dua dan terpaksa pulang menumpang ibu.

Novel Kusyi Hirdan Terkini

Tarikh Hari Ini

Hadis Hari Ini

Daripada Abu Hurairah r.a, daripada Nabi SAW bersabda maksudnya: ”Sesiapa yang melepaskan sesuatu kesusahan seorang mukmin dari kesusahan-kesusahan dunia Allah akan melepaskan darinya satu kesusahan dari kesusahan hari Akhirat dan sesiapa melapangkan seorang yang berada di dalam kesempitan Allah akan melapangkan untuknya di dunia dan di akhirat dan sesiapa yang menutup keburukan saudaranya maka Allah akan menutup keburukannya di dunia dan akhirat dan Allah pasti menolong hamba-Nya selagi mana hambanya menolong saudaranya. Dan sesiapa mengikuti satu jalan untuk mencari ilmu Allah akan memudahkan untuknya jalan ke syurga. Tidak berkumpul satu kaum di dalam rumah dari rumah-rumah Allah dan saling belajar dan mengajar antara satu sama lain melainkan turunlah ketenangan atas mereka, rahmat meliputi mereka, para malaikat mengerumuni mereka dan Allah akan menyebut (nama-nama) mereka di sisi-Nya. Dan sesiapa yang kurang amalannya maka nasab (keturunannya) tidak akan dapat menyempurnakannya.”

Statistik Pengunjung

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterHari ini50
mod_vvisit_counterSemalam202
mod_vvisit_counterMinggu ini472
mod_vvisit_counterMinggu lepas3297
mod_vvisit_counterBulan ini10095
mod_vvisit_counterBulan Lepas9837
mod_vvisit_counterKeseluruhan711020

We have: 15 guests online
Your IP: 54.156.42.165
 , 
Today: Sep 25, 2017

Masa Itu Emas..